Magnēts

Pievienojies mums

Mēs piedalāmies

Pavasaris, Auseklis, Kipra.

Ausekļa jauniešu izlases treniņnometne Kiprā. Gatavojamie Jaunās sezonas izaicinājumiem!

0,5.diena
Ceturtdienas vakarā izbraucam no Latvijas ar autobusu uz Viļņu, no kurienes lidojām uz Larnaku Kiprā.

1.diena
Tā kā laicīgi ieradāmies lidostā daži nometnes dalībnieki devās īsā skrējienā pirms lidojuma.
Kipra mūs sagaidīja ar vieglu lietu. Pirmā vieta, kur dzīvojām bija „Protaras”. Diena tika ieplānota mierīga, lai atgūtos no garā ceļa. Ierodoties iekārtojāmies, paēdām un devāmies pirmajā treniņā, kur, mierīgi skrienot, iepazinām apkārtnes apvidu. Apvidus ir ar daudz klintiņām jūras krastā, krūmiem, dzeloņiem, sīkām neizteiktām taciņām, labi skrienamām vietām un pavisam necaurejamiem džungļiem.  Vakarā paēdām vakariņas un pēc laiciņa devāmies katrs individuāli īsā atjaunošanās skrējienā pēc kura kārtīgi izvingrojāmies.

Nekad nevaram iztikt arī bez kurioziem, jau pirmajā vakarā meiteņu mājiņā tika atstātas un ieslēgtas atslēgas. Nevarējām tikt pie savām mantām, jo nebija rezerves atslēgu. Sākām jau plānot, kur pa nakti gulēsim, bet tad mazās meitenes atcerējās, ka nebija aizvērušas logu otrajā stāvā, tāpēc Matīss(ar mūsu palīdzību) uzrāpas uz balkona, ielīda iekšā pa logu un atslēdza mājiņu.

2.diena
Lietaino rītu iesāka katrs par sevi. Dežuranti taisīja brokastis, kamēr apņēmīgākie devās skriet rīta rosmi. Paēdot un ļaujot ēdienam nosēsties, devāmies uz pirmo kārtīgo treniņu vietējā apvidus kartē. Katram bija jāveic 3,4 km gara distance divas reizes.  Pirmajā rezē jānoskrien distance sacensību tempā. Otrajā reizē jāveic distance ar optimāliem ceļa variantiem. Vēlāk apkopojām GPS failus un veicām distanču analīzi par kļūdām un kā būtu labāk jādara.

Otrais treniņš. Aizbraucām visi apskatīties jūras alas no kurām skrējām augšā Capo Greco kalnā un no tā tālāk atpakaļ uz mājām. Fantastiski skati no kalna gala, kur varēja redzēt visu apkārtni. Treniņu pavadījām katrs savā tempā tā, lai justos labi.

3.diena
No rīta pamatīgs vējš, kas apgrūtināja rīta rosmes skriešanu, bet daži tajā devās tik un tā. Paēdām un ar laiku taisījāmies uz treniņu. Aizskrienot uz startu, sākās stiprs lietus, kas ik pa laikam arī uzradās distances laikā. Treniņš- orientēšanās distance apvidū, kuru veic pa pāriem vai grupiņā pa trīs, bet uzdevums ir katram skriet savu ceļa variantu uz kontrolpunktu un katrā etapa galā satikties un redzēt, kurš etapu ir veicis ātrāk. Bija arī pārsteigumi, kur izrādījās, ka, apskrienot lielāku loku, pat ir izdevīgāk kā skriet pa taisno, jo krūmu biezokņi traucēja caurejamību. Pēc treniņa atkal salikām visus GPS failus kopā un apskatījāmies labākos un vissavādākos ceļu variantus.

Pēcpusdienas treniņā varēja izvēlēties no vairākiem treniņu variantiem. Vairums sportistu devās vienkāršā mierīgā skrējienā, kamēr daži vēlējās iet un pierādīt savas spējas pēdējo reizi interesantajos piemājas apvidos.
Vakarā paēdām, uztaisījām treniņa analīzi un devāmies kārtot mantas, jo no rīta jādodas prom uz nākamajām treniņu vietām un naktsmītnēm.

4.diena
Agri no rīta cēlāmies un devāmies garā ceļā uz nākamo dzīvesvietu, pa ceļam apmeklējot vairākas treniņu vietas.
Pirmais treniņš bija sprints netālu no Kipras galvaspilsētas Nikosijas. Pēc tā devāmies arī uz pašu Nikosiju skriet sprintu un pie reizes apskatīt Kipras un Turcijas robežu, kas sadalīja pilsētu divās daļās. Video var apskatīt šeit- https://www.youtube.com/watch?v=UhMFYdmuZcA
Pēc abiem sprintiem devāmies mazliet garākā ceļā uz salas augstāko kalnu – Olimpa kalnu, kas ir 1900m vjl. Augšā mūs sagaidīja pamatīga sniega kārta, kas apgrūtināja distances skrienamību, reizēm pat iekrītot sniegā līdz gurniem. Video var apskatīt šeit- https://www.youtube.com/watch?v=m2h7Py3H0bM&feature=youtu.be

Pēc treniņiem devāmies pēdējā braucienā līdz nākamajām naktsmītnēm, kur dzīvojām diezgan saspiesti nākamās četras dienas vienā no Kipras skaistākajiem nacionālajiem parkiem.

5.diena
Nākamās trīs dienas dzīvojām vietā, kur nebija orientēšanās kartes, bet tomēr varējām kvalitatīvi izmantos kalnus, kas atradās mūsu apkārtnē.
No rīta skrējām rīta rosmi. Pēc laiciņa devāmies trekinga tipa treniņā uz Avakas Gorge kanjonu. Spēcīgākie sportisti nogāja/noskrēja pat 20km.

Vakara treniņā skrējām kalnu intervālus pa vietējā apvidus serpentīnu, kur sadalījāmies grupiņās (4-5 cilvēki). Kalnā skrējām vairākas sērijas.

Tā kā šajā mājā mums nebija interneta, tad nevarējām analizēt iepriekšējās dienas distances.

6.diena
Noskrienam rīta rosmi, paēdam un dodamies kārtējā kalnu treniņā uz Afrodītes vannām un dabas takām. Atkal trekinga tipa treniņš, kur gan skrējām, gan ātri soļojām, lai veiktu efektīvu treniņu un pie reizes apskatītu dabas parku.

Pēc treniņa parkā devāmies atpkaļ uz mājām. Maza atpūta un dodamies atkārtoti uz kalnu treniņu, kur katrs patstāvīgi skrēja savā tempā un pēc saviem spēkiem vietējā apvidū.

7.diena
Kā jau katru rītu skrienam rīta rosmi.
Bijām sajūsmā par kanjoniem, kurus izstaigājām pirms divām dienām un, fascinēti par puišu piedzīvojumiem otrā kanjonā, izmantojām vēl pēdējo iespēju iziet otru, sarežģītāko kanjonu, kur visticamāk tūristus vienus pašus nelaiž iekšā. Lielākā daļa kopīgi gājām, palīdzējām viens otram uzrāpties pa klintīs, akmeņiem un ūdenskritumiem. Mērķis bija iziet atpakaļceļā arī pa trešo kanjonu, bet diemžēl tas bija aizaudzis un tur nebija iespējams tikt cauri. Treniņš bija aptuveni 17 km garš, slapjš, ar daudz akmeņiem un pamatīgu kalnu. Video var apskatīt šeit Video var apskatīt šeit- https://www.youtube.com/watch?v=TMu4i3qqTk0

Daži, kuri nevēlējās iziet kanjonu vai izskriet atkārtoti vieglāko kanjonu, devās skriet uz ‘seno pilsētu’, kas atradās netālu no mūsu dzīvesvietas, bet tomēr meitenes iemaldījās trešajā kanjonā, kuru citi nespēja iziet.
Vakarā aizbraucām uz baltajām klintīm, kas atradās aptuveni 7 km attālumā no mūsu mājas. Apskatījām tās un lēnā, mierīgā skrējienā, vērojot saulrietu skrējām atpakaļ.

8.diena
No rīta agri cēlāmies, lai varētu braukt tālāk. Tā kā šī bija atpūtas diena, tad mums bija tikai viens treniņš (jo rīta rosme nav treniņš).
Orientēšanās sprints, kas atradās Palechori pilsētā. Pilsēta izskatījās diezgan pamesta un nekārtīga, bet secinājām, kā šis bija labākais un sarežģītākais sprints, ko skrējām nometnes laikā. Daudzas sīkas ieliņas, trepītes, stūrīši un vietējie cilvēki, kuri kliedz virsū mums nesaprotamā valodā(sieviete, kura izrādās, ka sarunājas ar savām vistām). Video var apskatīt šeit- https://www.youtube.com/watch?v=muFFiX6oZso&app=desktop

Distanci veicām divas reizes. Pirmo noskrējām sacensību tempā un otru mierīgāk, bet ar optimālajiem ceļu variantiem.

Pirms treniņa aizbraucām apskatīt vēsturiskās Kipras vietas- stadionu, kur sākotnēji sportisti skrēja 110 m stadiju, bet pēc tam tur notiek  pieccīņa, Afrodītes akmens- vieta, kur grieķu dieviete piedzima no jūras putām, kā arī apskatījām vairākus antīkos mantojumus kā Apolona templi, termas, amfiiteātri, kur bija redzami arī tipiskās tā laika arhitektūriskās pazīmes, kā piemēram grieķu orderi.

Pāris dienas iepriekš uzzinājām, ka ar mūsu turpmāko naktsmītņu rezervāciju ir problēmas, tāpēc vienu nakti pavadījām netālu no Larnakas četru zvaigžņu hotelī, kur bija pieejama trenažieru zāle un baseini,  kurus labprātīgi arī izmantojām.

9.diena
No rīta treniņā izmantojām visas piedāvātās iespējas, daži skrēja uz jūru un tajā nopeldējās, citi devās uz trenežieru zāli, kāds arī uz baseinu. Pēc treniņa kārtīgi paēdām brokastis, jo visu dienu bijām ceļā uz dažādām vietām un pusdienās bija sagatavotas ‘paciņas’, kur bija maizītes, banāni, apelsīni un vārītas olas.
Pēcpusdienā aizbraucām uz Lefkāru, kur skrējām sprintu divas reizes tā pat kā iepriekš. Pilsētiņa bija patīkama, saprotama un tūristiem pilna. Video var apskatīt šeit- https://www.youtube.com/watch?v=HCTrqRez2YA&app=desktop

Vēlāk aizbraucām uz meža karti, kurā skrējām divas dienas. Izlikām punktus, un noskrējām divas samērā īsas, bet sarežģītas distances. Karte bija interesanta, pamatā ar pļavām, klintīm, izteiktām reljefa formām un vairākām aizliegtām teritorijām(sējumiem), kurām bija jāskrien apkārt.

Vakarā ieradāmies villās, kur palikām līdz brauciena beigām.

10.diena
No rīta pirmajā treniņā devāmies atpakaļ uz dzelteno karti, kur iepriekšējā dienā izlikām punktus distancēm. Veicām divas distances un nostiprinājām prasmi skriet pa klinšainākiem apvidiem.

Vakarā katrs devās savā treniņā, pāris cilvēki gāja mazliet uzskriet, citi noskrēja 15 km, bet daži devās neplānotā skrējienā/pastaigā garāku gabalu- 25 km, kur galu galā netīšām apgāja apkārt visai Larnakas lidostai un atnāca atpakaļ pilnīgā tumsā.

11.diena
Pēdējais rīts Kiprā. Kā nu kurš devās uz rīta rosmi, jo bija agri jāceļās. Sakrāmējām mantas, satīrijām mājas un devāmies uz lidostu. Aizlidojām uz Viļņu un tad ar autobusu devāmies atpakaļ uz Rīgu.

Vairāk foto no nometnes ŠEIT
Liels paldies trenerei Baibai Smilai par nometnes plānošanu un organizēšanu! Kā arī Ilzei un Gintam par palīdzību treniņnometnes laikā, uzņēmību sēsties mašīnai pie stūres un braukt pa ceļa otru pusi.