Magnēts

Pievienojies mums

Mēs piedalāmies

Auseklis iepazīst Bavāriju

Orientēšanās nav tikai sports jauniem, bet tas ir mūža sports. Azarts un piedzīvojumi garantēti. 5 dienas orientējoties pa Bavārijas Alpu nogāžu skaistajiem mežiem, starp klintīm un akmeņiem, kā arī pa kalnu ciematu, tika aizvadītas tiešā un pārnestā nozīmē karstas un sportiskas, piedzīvojumiem bagātas dienas. No Latvijas piedalījās 8 klubu pārstāvji, pavisam bijām 35 orientieristi. Lielākais dalībnieku pulks bija no kluba Auseklis - 21. Kopumā sacensībās piedalījās gandrīz 800 dalībnieku no 35 valstīm. Par šo notikumu savās izjūtās dalās Inese Miķelsone.

Decembra pēdējā dienā, bez ilgas domāšanas tika pieņemts lēmums doties uz Bavārijas 5dienām (Bavarian Forest 5 Days 2022). Bērni trenējas, vecākiem jāvelk līdz Smile. Vairums no mums nekad tādā pasākumā nebija bijuši, nedz tik ilgā (5dienas), nedz arī ar tādu reljefu. Februāri norezervējām namiņu, tas nebija vienkārši, jo namiņš strādāja pēc principa no sestdienas līdz sestdienai, bet mums vajadzēja no piektdienas līdz trešdienai, bez tam par saprātīgu cenu atrast namiņu iespējas bija vēl mazākas. Tomēr starp organizatoru rekomendētajiem namiņiem, kuri nav booking.com izdevās atrast namiņu, kas kā vēlāk izrādījās, bija lielisks un pārspēja visas mūsu cerības.

Uz Bavāriju devāmies ar savu auto, nesteidzīgi izbraucot Poliju, pa ceļam paviesojoties Šveika krogā Prāgā un pastaigājoties pa Kārļa tiltu.

Iebraucām sacensību pilsētiņā Bodenmais (Bavārija, Vācija). Iekārtojāmies namiņā. Vakarā pirms sacensībām, devāmies uz sacensību centru pēc numuriem, numuru dabūjām, taču katram tikai viena saspraude, lai piespraustu numuru. Devos uz veikalu, iepirkt. Tā kā vācu valodu diez kā nezinu, savukārt pārdevēja nezin angļu valodu izlīdzējos ar žestu valodu. Necik labi man nesanāca, jo pārdevēja priecīgi iesaucās “Āāāā karabin!”. Un tā es biju pie karabīnēm, knaģiem, mežģīnēm, adām adatām, līdz beidzot nokļuvām līdz man vajadzīgajām saspraudēm. Abas ar pārdēvēju kārtīgi izsmējāmies, katra savā valodā un devos izdalīt saspraudes komandas biedriem.

Vakarā pirms starta ar draugiem pasēdējām, iesmējām, kā mēs rīt mēs mežā salasīsim visus punktus, aiznesīsim uz finišu un teiksim “Alle punkte! Firste prize!”. Interesanti, ka jo cilvēkam ir vairāk gadu, jo šajās sacensības viņam ir vairāk konkurentu. Paši izgriežam līdz paņemtās leģendas (tas bija jādara pašam, ja negribi mežā karti grozīt) - klints 8m, akmens 5x7 m utt. Latvijā šādas vides nav vispār, arī reljefs - augstuma ziņā vairāki Siguldas kalni vienkopus. Būs interesanti!

30.07.2022. Vācieši ļoti prātīgi, redzot auto ar Latvijas numuriem, novirza mūsu tur, kur jau stāv dažas mašīnas ar Latvijas numuriem, tā ka esam visi vairāk vai mazāk vienkopus.

Pirmā sacensību diena. Manas distances garums 4 km, 145 augstuma metri, mērogs 1:7500. Līdz startam jāiet 1900m. Pa tādu reljefu nekad neesmu skrējusi. Līdz KP 2 vairāk vai mazāk ok, ejot uz KP 3, saprotu, ka es nemāku paņemt un noturēt virzienu uz slīpas virsmas. Atduros pret ceļu, saprotu, ka esmu nepareizā vietā, bet vismaz tagad es zinu, kur esmu Smile tā ir ļoti laba ziņa Smile Ripinos lejā pa kalnu, līdz atrodu dažādu strautu jūkli, kārtīgi izbradājusies pa visiem tur esošajiem strautiem, atrodu arī savu KP 3. Nākamais kārtīgais ieberziens ir uz KP 8, ripinoties lejā pa kalnu nepareiza virziena izvēle, nepareizais aizaugušais ceļš, ar avenēm un mellenēm līdz viduklim, kā rezultātā milzu kļūda, zaudēts milzu laiks. Tomēr kārtīgi nostaigājusies, esmu tikusi līdz finišam. Kopēja bilance 6,36 km un 244 augstuma metri. Bet nekas nav beidzies – no finiša līdz nolasīšanas vietai 1600m un 130 augstuma metri. Kāpiens kalnā turpinās. Melleņu ļoti daudz, pa ceļa arī nedaudz uzēdu ogas.

Vakarā jāmazgā drēbes. Zīmējam ceļus, analizējam kļūdas.

31.07.2022. Otrā sacensību diena. No rīta bijām ekskursijā Silberberg (sudraba raktuvēm). Traki karsts. Pēcpusdienā sprints pa pilsētu. 2 km 60 augstuma metri. Mērogs 1:3000. Viss ļoti tuvu. Kā man gāja? Nekad nevajag klausīties citus, bet domāt pašai. Ar vislabākajiem nodomiem dotie padomi izplēn, ja pats nedomā līdz. Komandas biedri teica, pirmais KP ļoti tuvu uzreiz pa labi. Es pilnīgi muļķīgi sajaucu rokas un pēc 3 minūšu vandīšanas pa kreisajā pusēm esošajiem apstādījumiem, atjēdzos, ka vispār neesmu ieskatījusies kartē, bet iecentrējusies un kreiso (nepareizo pusi). Aizgāju starta vietu, sāku domāt pati, protams, atradu to KP 1 uzreiz pa labi, un beidzot kārtīgs kāpiens pa trepēm uz KP 2 iztīrīja prātu un viss aizgāja.

Gaidam sprintu.

01.08.2022. Trešā sacensību diena. Šoreiz uz starta vietu dodamies ar shuttle buss. Šoferi brauc kā traki. Šķiet, ka viņi ir uzrīkojuši kādas pagrīdes busiņu skriešanas sacensības. Vairums busiņā sēdošo iekrampējušies priekšējā krēsla rokturī, lielām acīm gaida, kad viņu busiņš šķērsos iedomāto finiša līniju un viņi dzīvi tiks ārā no busiņa. Busiņā braucu jau saģērbusies skriešanai (tikai skriešanas apavi vēl jāuzvelk), jo starts jau drīz, pārģērbšanās drēbes līdz. Vairums citu busiņā braucēju brauc “pilsētas drēbes” un pārģērbjas uz vietas un pēc tam atkal pēc finiša pārģērbjas. Kaut kur dzirdēju stāstu, ka pārģērbjas pirms un pēc tas esot tāds orientieristu rituāls, noskaņoties distancei un tā varot atšķirt īstos orientieristus no tūristiem (tādiem, kā es). Ļoti iespējams, ka tieši tā arī tas ir.

Distance 3,8 km, 200 augstuma metri, kartes mērogs 1:7500. Milzu kļūda uz KP 2, ļoti ilgi meklēju KP nepareizajā kalna pusē, līdz nogāju lejā uz ceļa paņēmu pareizu virzienu esot un horizontālas virsmas. Atkal stāsts par to, ka es nemāku paņemt virzienu slīpā vietā un nemāku noturēties slīpumā noteiktā augstuma līnijā, man neizdodas tās ieraudzīt un tajās noturēties. Izskraidījos pa kalni augšā lejā, kopējais reālais veikums 5.65 km un 299 augstuma metri. Šādā apvidū, jāskrien uzmanīgi, pāris reizes uzkāpjot uz sūnām, kas pārvilkušās pāri akmeņiem, kāja līdz celim ieslīd starp akmeņiem un ja būtu lielāks ātrums, kāja būtu beigta. Labi, ka es neskrienu ātri! Vienā šādā epizodē, man pat nācās padomāt, kā dabūt ārā kāju, kas iestrēgusi starp akmeņiem.

Trešās dienas pēcpusdienā, kāpjam vietējā busiņu rallijā un dodamies lejā. Laimīgi un dzīvi, izkāpuši no busiņa, kas veda lejup vēl trakāk, nekā augšup.

02.07.2022. Ceturtā sacensību diena. Distance 3,8 km, 130 augstuma metri, kartes mērogs 1:7500. Šoreiz nedaudz mainu stratēģiju, vietās, kur ir iespējams iet pa ceļiem, eju pa ceļiem, tomēr ieberžos atkal starp ko KP 5 un KP 6, viss ir ļoti tuvu, bet diemžēl citā stāvā. Vandos nepareizā augstumā, bija jānokāpj pārdesmit metrus zemāk. Dzirdu kādu, kas pakrīt un traki lamājas, bet saprotu, spriežot pēc skaņas un priekšu tiek, tātad, nekas traģisks nav noticis. Uz pēdējo KP tāds stāvums, ka nācās 4X4 ieslēgt. Mans reālais veikums 5,48km un 197 metri. Un vēl nekas nav beidzies, jo ir jātiek arī atpakaļ 2km pret kalnu 169 augstuma metri. Kāds saguris kungs gados, pusceļā apstājies mellenēs, saka man, ka tik ātri nevarot uziet tai kalnā, jāatpūšas nedaudz un ogas jāuzēd, tās te ir daudz un lielas.

03.08. piektā sacensību diena. Distance 2,4 km, 110 augstuma metri, kartes mērogs 1:5000. Mežs zaļš, vietām grūti izbrienams, par skriešanu pat nerunājot. Mazākajiem dalībniekiem, pat marķējums salikts grūti izbrienamās vietās. Mūsējie gan teica, ka nu nebija diži vajadzīgs tur tas marķējums. Viss iet labi līdz KP 5, kad nolēmu uz KP 6 nelauzties cauri brikšņiem, bet iziet uz ceļa un tad pieiet klāt KP no citas puses, it kā jau ideja nebija slikta, bet es vairākas reizes pagāju KP 6 garām, jo bija tas bija viltīgi noslēpies. Finiša spurtā līdzjutēji neļauj atslābt, jāskrien uz pilnu klapi, kā nekā brālis jāpanāk.. gandrīz izdodas Smile Man vēl ļoti daudz jāmācas, bet tas nekas, man patīk Smile. Šodienas reālais veikums 3,67 km 156 augstuma metri.

Šīs vasaras viens no lielākajiem pasākumiem ir noslēdzies. Esam visi kopā pavadījuši lielisku laiku, esam daudz ko iemācījušies un sapratuši, ka vēl vairāk ir jāmācās. Esmu realizējusi savu pieticīgo mērķi – nebūt pēdējai un es arī neesmu pēdējā Smile        . Gaidām apbalvošanu, jo vairāki mūsu jaunieši ir nopelnījuši pjedestālu. Kopvērtējumā skaitīja četrus labākos rezultātus no pieciem.

Meitenes 10 gadi - Felicita Priedīte 2.vieta

Meitenes 12 gadi - Henriete Priedīte 1.vieta (Henrietei papildus balva par četrām pirmajām vietām šajās sacensībās).

Meitenes 12 gadi - Karlīna Dobule no mums draudzīgā Ikšķiles kluba 2.vieta

Puiši 12 gadi - Mārtiņš Pužulis 1. vieta

Puiši 16 gadi - Gustavs Ribaks 2. vieta.

Balvā nav medaļa, bet ir krūzīte ar stāstu, lai katru rītu, dzerot tēju / kafiju Tu vari atcerēties šo lielisko pasākumu. Un mēs jau kaļam plānu nākošai vasarai. Paldies visiem, kas piedalījās.

Info par sacensībām https://bf5days.com/

BF5DAYS 2023 datumi 29.07.2023. – 02.08.2023.