Magnēts

Pievienojies mums

Afiša

Piedzīvojumi Zviedrijā

Kad mēs bijām Zviedrijā? No 7. līdz 12. aprīlim. Vai mēs skrējām sacensības? Jā! Kādas? Lasi tālāk un uzzināsi. Vai mums patika? Loģiski. Vai mēs uzrakstījām rakstu par to, kā mums gāja treniņnometnē? Protams!

Piektdiena.

Diena sākas ar pastaigu līdz tualetei un zobu mazgāšanai, kas ir citā ēkā. Treneris uztaisījis brokastu putru un nācās labi paēst (pieēsties). Tā kā man celis ir jūtīgs, tad pēc brokastīm sākas kārtīgā rullēšanās. Tā turpinās arī mašīnā ar Gustava masāžas pistoli.

Pirmais treniņš - modelis rītdienas Swedish League sacensībām. Gāja salīdzinoši labi, vairākas izejošā virziena kļūdas. Zinu, pie kam rītdien jāpievērš uzmanība. Treniņā izbaudījām visus iespējamos laikapstākļi - krusa, lietus, vējš, saule.

Pusdienās ēdām pilngraudu makaronus + pupiņu/tomātu mērci ar sieru, kuram nav garšas. Pēc tam sākās lielā atpūta, kas puišiem izvēršas vairākos galda spēles "codename" turnīros. Tikmēr es cenšos ķert internetu, lai updateiotu @auseklisorienteering Instagram profilu. (Mēs dzīvojam mīlīgā mājiņā, kam viena daļa ir klintī iebūvēta. Tātad tur nav internets.)

Nākamais treniņš sākas ap 16:30 - ļoti mierīgs orientēšanās treniņš, tur kur pirms 3 gadiem notika 10Mîla. Viscaur karti vijas viens liels, dziļš grāvis. Es to centos ļoti cītīgi apskriet vai pāriet pāri pa kādu nokritušu koki, tikmēr Emīls Saulīte lēca tajos līdz nabai.

Vakariņās uzšmorējam kuskusu + cīsiņus (kas ir bezgaršīgi) + salātus. Diena jābeidz ar Friča vadītu teoriju. Izrunājam šodienas skrietās distances un izpētām sacensību vecās kartes, un apēdam Zvirgzdiņa cepumu kasti.

Tā arī mūsu pirmā diena beidzās ap 22:30 (kamēr Gustavs vēl masējās ar masāžas pistoli).

LB

Sestdiena.

Pirmā sacensību diena iesākās agri - it īpaši autosporta cienītājiem. Jau pulksten piecos jaunie formulu fanātiķi, Emīls un es, cēlāmies, lai palūkotu, ko pa nedēļu sastrādājuši darbīgie konstruktori un fenomenālie braucēji. Iespējams, ka Zviedrijā uzsnigušais sniegs ietekmēja Austrālijā startējošo vecmeistaru Fetelu, kurš pēc slimošanas ietesa sienā, taču mazāk par sērīgo - "McLaren" pilots Lando Norris veica patiesi veiksmīgu apli un, lai arī treniņā, uzvarēja. Šis pavērsiens mani iedvesmoja virtuālajā "Fantasy" spēlē "Ferrari" pilotu Karlosu Sainzu iemainīt pret iepriekš minēto jauno britu pilotu. Savukārt Emīls palika uzticīgs savai komandai, kas vēlāk viņam dārgi izmaksāja…

Brokastīs štengra auzu pārslu putra un varējām sākt gatavoties izbraukšanai uz Zviedrijas līgas vidējo distanci. Pusceļā uz sacensību centru, trenerim Fricim nācās atradīt visas, ralliju skatoties, iegūtās zināšanas - kādā noledojušā un apsnigušā līkumā, mašīna zaudēja saķeri, un viss liecināja par tuvojošos avāriju. Tomēr pateicoties vispusīgajam Spektoru dzimtas vārda nesējam, gan mēs, gan mašīna palika neskarti.

Ierodoties stāvvietā, paziņoju komandas biedriem par latvju spīdekļa Nacionālajā Basketbola Asociācijā - Dāvja Bertāna - sniegumu. 6 punkti (2 no 4 trīspunktu metieniem), 8 bumbas zem groziem un 6 rezultatīvas piespēles. Grozabumbas meistara iedvesmoti, bijām gatavi doties distancē. Agrākie startētāji iesildījās, bet citi sekoja "Formula 1" kvalifikācijai. Intuīcija mani nepievīla, un treniņa uzvarētājs Norris uzrādija labu rezultātu.

Orientēšanās distancē visi, izņemot mani, protams, realizēja pamatuzdevumu - tikt TOP 10, lai nākamajā dienā startētu pirmajā elitē (vidējā distancē, Zviedrijā nestartēšanas dēļ, ņēmām dalību otrajā spēcīgāko grupā).

Pusdienās uzpildījāmies ar Michelin zvaigznes cienīga restorāna līmeņa maltīti. Atvilkuši elpu, devāmies uz otro dienas treniņu. Arī šoreiz uz ceļa mūs piemeklēja likstas - pāris nelabvēlīgi noskaņotas stirnas mums šķērsoja ceļu, gana nepiemērotā momentā. Treneris, par spīti lauztajai pēdai, bremzi spieda godam, un jau atkal no buktes mašīnā un galvaskausā izdevās izvairīties.

Vakarā debešķīgas, ne-veģetāras vakariņas, skrējienu analīze un tam sekojoša čučumuiža noslēdza otro dienu treniņnometnē.

EZ

Svētdiena.

Svētdienas rīts iesākās agri, jo pēc brokastu notiesāšanas, devāmies uz sacensību centru, lai noskaidrotu, cikos īsti mums ir starti. Tā kā Emīls, Laura un Gustavs bija tikuši uz Elite1 pēc vakardienas rezultātiem, bija jāierodas sacensību centrā laicīgi un jāapstiprina sava minūte.

Starts šodien patālu - 2,5km. Pirmais trasē devās Emīls Saulīte. Viņam šodien beidzot sanāca izskriet distanci bez lielākām kļūdām, par ko tiešām prieks. Protams, ir vēl daudz, kur pielikt un nepareizie ceļa varianti atņēma daudz laiku.

Nākamais trasē devās Gustavs - viņam šodien arī izdevās nostartēt labāk kā vakar, bet tāpat diezgan daudz kļūdiņas pārsvarā saistītas ar sasteigtām darbībām. Vienā vietā arī pārķēra etapu un sāka skriet jau uz nākamo KP.

Pēc tam startēja daiļā dzimuma pārstāve, Laura. Viņai šodien labs starts - vienīgās kļūdas radās no nepareiziem ceļa variantiem. Gribējās pārāk daudz skriet apkārt, bet visi ātrākie skrēja taisni. Rezultātā augstā 15. vieta.

Noteikti jāatzīmē Matīsa Saulītes rezultāts, kurš ierindojās ļoti augstajā 6. vieta. Malacis!

Pēc visiem finišiem dodamies mājas, iestiprināmies pusdienās un pēc atpūtas, vakarpusē, dodamies uz vieglu orientēšanās treniņu. Šoreiz jāskrien pa pāriem 4,8km gara distance. Pēc finiša katram jāpasaka lieta, ko varēja iemācīties no otra un ko otrs vēl varētu pielabot.

Vakarā neizpaliek sacensību analīze un orientēšanās diskusijas līdz pat pusnaktij.

FS

Pirmdiena.

Pirmdienas rīts pus deviņi, visi priecīgi, jo vairs nav jāceļas laicīgi (dziesmas vārdi). Šodienas vakara plānā ir nakts treniņš, kas nozīmēja, ka nebija jāceļas agri uz pirmo treniņu. Mierīgi paēdam brokastis un sākam gatavoties treniņam. Treniņš bija jāskrien mierīgi, jo bija jākoncentrējas uz tehnikas uzlabošanu, nevis ātrumu.

Tā kā bija daudz laiks līdz nakts treniņam, mēs izdomājām aizbraukt apskatīties Gustava atrastu “skatupunktu”. Tur bija mežā izliktas ap 50 retro automašīnas un arī daži autobusi, kuri bija ļoti sarūsējuši. Turklāt, tajā vietā mežs bija pārplūdis, tāpēc vairākas mašīnas jau bija gandrīz noslīkušas purvā. Bija dīvaina sajūta tur staigājot – tā it kā pa kapiem ejot, tikai bēdīgāk.

Tad pienāca laiks kāpt ārā no gultas, lai sāktu taisīties uz skriešanu. Tas bija tiešām grūti. Īsti neviens nebija tāds “super duper” gribētājs braukt uz to, bet – kas jādara, jādara.

Treniņš sākās ar kopējo startu un turpinājās ļoti interesanti – daži punkti nebija ielikti (vai nebija pareizi ielikti), kāds neizskrēja visu distanci, kādam slēdzās ārā lampa, citu biedēja gn dzīvnieki, gan cilvēki (finišā), un.. visi raka. Darbiņš labi padarīts, visi bijām priecīgi. Kārtīgi pusnaktī paēdām un gājām čučēt.

ES

Otrdiena.

Pēdējā diena iesākās līdzīgi kā pārējās - ar kādu nolemto, kuram bija jāiet pēc ūdens.

Putras meistars, Fričuks, kārtējo reizi parādīja iespaidīgu sniegumu labas putras pagatavošanā. Iepriekšējā dienā izlēmām, ka uz treniņu dosimies agrāk un krāmēšanos atliksim uz vēlāku.

Nokļuvuši ātrā treniņa vietā, visi tikām aizsūtīti uzlikt pēdējos punktus. Protams, atradās arī pa kādam inženierim, kurš pirms punkta ielikšanas pazaudēja karti un punktu pie pareizās klints tā arī neielika. Ātrā treniņa pirmo daļu visi pieveica godam, par spīti visiem trim aļniem, kas izdomāja mūs pabiedēt. Otrajā distances daļā devās tikai spēcīgākie, taču no ātrā treniņa bija palicis vairs tikai nosaukums un temps jau sāka vairāk pielīdzināties sēņošanai.

Nometnes beigu nogurums bija jūtams. Pēc treniņa devāmies mājās, lai izvāktos. Kad mantas bijām visai iespaidīgi sapakojuši, lai tās atkal gandrīz salīstu 20-25-40 cm izmēros, bijām gatavi braukt lidostas virzienā. Pa ceļam piestājām, lai kārtīgi pieēstos ķīniešu bufetē. Pēc iespaidīgās maltītes un 2.5h brauciena, ieradāmies otrā treniņa vietā.

Otrajā treniņā aizskrēja tikai divi sportisti un pārējie devās pastaigā. Pusotras stundas treniņš, kas noslēdzās ar nelielu spēka treniņu (mašīnas stumšanu), pagāja ātri un varējām atkal doties uzēst. Pēc godam pieveiktiem 8 saldējumiem visi devāmies uz lidostu un lidojām mājup.

GS

Kā jau vienmēr, paldies liels Fricim Spektoram par noorganizēto treniņnometni un lieliskajām ēdienreizēm.

Projektu finansiāli un materiāli atbalsta biedrība Magnēts.